IV nabór wniosków o powierzenie Grantów na zakup i montaż Instalacji OZE
WÓJT GMINY RADZIŁÓW
ogłasza
IV nabór wniosków o powierzenie Grantów na zakup i montaż Instalacji OZE na potrzeby wyłącznie indywidualnych budynków mieszkalnych.
Nabór wniosków potrwa od dnia 20.01.2022 r. do dnia 03.02.2022 roku (czwartek). Wnioski przyjmowane będą w Urzędzie Gminy Radziłów w pok. nr 5 w godzinach pracy urzędu tj. od poniedziałku do piątku od 7:30-15:45. Każdy wniosek, który wpłynie po terminie pozostanie bez rozpatrzenia.
Jaka wysokość dofinansowania:
W ramach Grantu przyznawana będzie refundacja do wartości nie przekraczającej 75% kosztów kwalifikowalnych.
Co składa się na koszty kwalifikowalne:
- zakup i montaż urządzeń produkujących energię elektryczną (instalacja fotowoltaiczna) lub energię cieplną (kolektory słoneczne),
- przyłączenie instalacji fotowoltaicznej do sieci budynku lub podłączenie instalacji kolektorów słonecznych do istniejącego systemu ciepłowniczego (centralne ogrzewanie, ciepła woda użytkowa),
- zakup urządzeń oraz oprogramowania służących do zdalnego monitorowania urządzeń produkujących energię z OZE,
- wykonanie instalacji odgromowej dotyczącej tylko i wyłącznie zabezpieczenia instalacji fotowoltaicznej przed wyładowaniami atmosferycznymi i jego skutkami (kosztem kwalifikowalnym nie może być instalacja odgromowa całego budynku, na którym możliwy jest montaż systemu PV),
- koszty przygotowawcze w postaci opracowania dokumentacji technicznej oraz dokumentacji kosztorysowej.
Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych brutto:
- instalacja fotowoltaiczna do 5 kWp – maksymalnie 7 000,00 zł za 1 kWp
- instalacja fotowoltaiczna powyżej 5 kWp – maksymalnie 6 0000,00 zł za 1 kWp
- dla Instalacji kolektorów słonecznych:
- dostosowanej do potrzeb 1 – 3 osób – maksymalnie 18 000,00 zł,
- dostosowanej do potrzeb 4 – 5 osób – maksymalnie 21 000,00 zł,
- dostosowana do potrzeb 6 i więcej osób– maksymalnie 25 000,00 zł.
Jakie dokumenty należy złożyć:
- wniosek o udzielenie grantu (prawidłowo wypełniony) + oświadczenie współwłaściciela (jeśli dotyczy),
- dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością (wypis/wydruk z księgi wieczystej, akt własności, umowa etc.),
- pełnomocnictwo do reprezentowania poświadczone notarialnie (jeżeli dotyczy).
Jakie dokumenty do prawidłowego rozliczenia:
- Kopia faktur/rachunku potwierdzającego zakup i montaż urządzeń;
- Dowód zapłaty (np. potwierdzenie przelewu, wyciąg bankowy);
- Kopia kosztorysu powykonawczego wskazującego jakie elementy rozliczeniowe zostały wykonane (powinien on zawierać informacje w zakresie wartości oraz ilości wykonania danego elementu rozliczeniowego);
- Protokół poświadczający odbiór robót/usług podpisany przez Grantobiorcę, Wykonawcę i Inspektora nadzoru;
- Kopia umowy zawarta pomiędzy Grantobiorcą a wykonawcą wraz z ewentualnymi aneksami;
- Kopia zgłoszenia podłączenia do sieci elektroenergetycznej w przypadku instalacji fotowoltaicznej;
- Oryginał oświadczenia o braku wystąpienia podwójnego dofinansowania wydatków:
- Oryginał oświadczenia o wykorzystaniu energii produkowanej z OZE wyłącznie na cele gospodarstwa domowego;
- Oryginał oświadczenia Grantobiorcy o niewykluczeniu z możliwości otrzymania dofinansowania;
- Oryginał oświadczenia dotyczącego trwałości przedsięwzięcia;
- Oryginał oświadczenia o prawie dysponowania nieruchomością (np. Wypis/ wydruk z księgi wieczystej, akt własności, umowa)
- Minimum 3 zdjęcia wykonanej instalacji OZE;
Niniejsze głoszenie zawiera podstawowe informacje o naborze. Szczegółowe zasady określa Regulamin naboru i realizacji projektu grantowego, z którego zapisami należy zapoznać się, dokładnie, się przed przystąpieniem do aplikowania o grant.
Do pobrania: