Oferta pracy na stanowisku Specjalista ds. obsługi USC, ewidencji ludności i dowodów osobistych z dnia 2018-05-18
Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy Radziłów
Plac 500-lecia 14
19-213 Radziłów
- Określenie stanowiska urzędniczego :
Specjalista ds. obsługi USC, ewidencji ludności i dowodów osobistych – pełny etat - Wymagania niezbędne w stosunku do kandydata:
- obywatelstwo polskie,
- wykształcenie min. średnie,
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku,
- staż pracy min. 3 letni
- znajomość obsługi komputera na poziomie co najmniej
- Wymagania preferowane w stosunku do kandydata:
- znajomość przepisów prawa w zakresie ustawy o samorządzie gminnym, ustawy kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, ustawy o zmianie imienia i nazwiska, ustawy Kodeks rodziny i opiekuńczy, ustawy o dowodach osobistych, ustawy o ewidencji ludności:
- znajomość oprogramowania do obsługi USC;
- odpowiedzialność, systematyczność, dokładność, zaangażowanie, punktualność;
- umiejętność pracy pod presją czasu, duża odporność na stres,
- dyspozycyjność poza godzinami pracy oraz w dni wolne od pracy.
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym, na które prowadzony jest nabór:
- prowadzenie rejestru mieszkańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców,
- rejestracja danych i usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL,
- występowanie o nadanie lub zmianę numeru PESEL,
- wydawanie zaświadczeń i udostępnianie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców,
- prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących zameldowań i wymeldowani oraz przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych,
- sporządzanie wykazów mężczyzn i kobiet podlegających rejestracji i kwalifikacji wojskowej,
- sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu,
- sporządzanie statystyk dotyczących ewidencji ludności,
- praca w systemie Rejestrów Państwowych z wykorzystaniem aplikacji ŹRÓDŁO w ramach posiadanych uprawnień,
- wydawanie i unieważnianie dowodów osobistych oraz prowadzenie archiwum kopert dowodowych,
- sporządzanie projektów protokołów zgłoszeń (urodzeń , zgonów),
- sporządzanie projektów protokołów przyjęcia oświadczeń o wstąpienie w związek małżeński,
- sporządzanie projektów wzmianek dodatkowych,
- sporządzanie projektów protokołów oświadczeń wpływających na treść aktów stanu cywilnego,
- systematyczne kompletowanie aktów zbiorowych do aktów urodzeń, małżeństw i zgonów,
- sporządzanie odpisów z aktów urodzeń, małżeństw i zgonów,
- sporządzanie i wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
- sporządzanie projektów wzmianek w aktach urodzeń, małżeństw, zgonów na podstawie wyroków, postanowień sądowych i decyzji administracyjnych,
- zamieszczanie przypisków do aktów urodzeń, małżeństw i zgonów,
- występowanie do właściwych USC z wnioskiem o przeniesienie aktu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego,
- prowadzenie sprawozdawczości statystycznej w zakresie zarejestrowanych urodzeń, małżeństw, zgonów,
- dbanie o prawidłowe przechowywanie ksiąg stanu cywilnego i dokumentów zbiorowych do aktów urodzeń, małżeństw, zgonów,
- współdziałanie z organami ewidencji ludności i dowodów osobistych w zakresie usuwania niezgodności w rejestrze PESEL,
- prowadzenie korespondencji krajowej i konsularnej z zakresu spraw USC,
- wykonywanie innych czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego i ewidencji ludności,,
- prowadzenie rejestru wyborców (przyjmowanie wniosków o wpisanie do rejestru wyborców i wydawanie decyzji na podstawie kodeksu wyborczego),
- sporządzanie spisów wyborców i ich aktualizacja,
- sporządzanie aktów pełnomocnictwa do głosowania,
- sporządzanie meldunków wyborczych o stanie rejestru wyborców w gminie,
- centralne rozliczanie kart na platformie wyborczej,
- wykonywanie innych, nie ujętych w niniejszym ogłoszeniu spraw zleconych przez przełożonych.
- Informacja o warunkach pracy na stanowisku urzędniczym, na które prowadzony jest nabór:
Praca administracyjno-biurowa, na parterze budynku Urzędu Gminy. Budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych. Stanowisko pracy z wiązane z pracą przy komputerze.Umowa o pracę w wymiarze pełnego etatu.Pierwsza umowa o pracę będzie zawarta na czas określony do 6 miesięcy.
- Dodatkowe informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych , wynosi poniżej 6%. - Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- wypełniony kwestionariusz osobowy,
- życiorys- curriculum vitae,
- list motywacyjny,
- kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności ( zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach, dyplomy, certyfikaty),
- kserokopie poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy,
- zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego,
- oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku na które prowadzony jest nabór,
- oświadczenie kandydata , że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.).
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Radziłów lub pocztą na adres: Urząd Gminy Radziłów , Plac 500-lecia 14, 19-213 Radziłów z dopiskiem „ Konkurs na stanowisko specjalisty ds. obsługi USC, ewidencji ludności i dowodów osobistych ” w terminie do dnia 28 maja 2018 roku do godz. 1300. .
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy w Radziłowie po określonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach naboru będzie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Radziłów oraz na tablicy informacyjnej UG Radziłów , Plac 500- lecia 14, 19-213 Radziłów.
Wójt Gminy Radziłów
Krzysztof Milewski